Teknologibransjen har blitt rammet av mange avlysninger av konferanser og arrangementer under pandemien. Selv nå, i 2022, er det så langt meldt langt færre arrangementer til sommeren, enn i årene før covid-19. For mange av oss var det en stor skuffelse at en av Norges største tech-konferanse, Techpoint, tilsynelatende ikke arrangeres i år. Men frykt ikke, du kan fremdeles få med deg spennende arrangementer på nett. Eller kanskje bedriften din kan ta initiativ og starte noe selv?
Få med deg pressekonferansene til teknologigigantene
Konferanser er en ypperlig måte å få med seg siste nytt i bransjen, tilegne seg ny kunnskap og la seg inspirere. Bruk nedstengningen til å få med deg livestreaming av arrangementer du kanskje ikke vanligvis prioriterer, som pressekonferanser og workshops. Apple skal holde årets pressekonferanse i mars eller april, og de er langt fra de eneste som byr på spennende pressekonferanser. Vi i grundermessen.no ser frem til å få med oss så mange som mulig. Her gjelder det å følge med på hjemmesidene til de selskapene du er interessert i, da få har satt datoene sine enda. Vi er særlig spente på å få siste nytt fra Space X, Hanson Robotics og Nintendo.
Gratis workshops for gründere
Denne tiden er også en ypperlig anledning til å få med seg noen workshops i regi av Innovasjon Norge på nett. Som vi har nevnt i et tidligere innlegg har Innovasjon Norge masse spennende gratisinnhold for gründere. Benytt deg av sjansen mens du har tid! Det er selvsagt kjipt at de største techkonferansene er avlyst, men vi må gjøre det beste ut av situasjonen.
Reklamer for startupen deres ved å lage et eget arrangement
Har du tenkt på muligheten for å lage et eget arrangement? Selv om koronarestriksjoner hindrer muligheten for å holde store konferanser, er det mulig å få til noe mindre – gjerne utendørs. Jobber du i en startup? Gå sammen med andre selskaper som ikke er direkte konkurrenter, og spør om dere skal arrangere noe sammen. Bor du i en mindre by bør dette være relativt lett å få til, da du kan spørre kommunen om å arrangere noe i en offentlig park. Dette kan være en ypperlig måte å spre ordet om produktet eller tjenesten deres i lokalmiljøet. Et slikt arrangement vil også gjerne føre til oppslag og innslag i lokalavisen og på lokalradioen. Dette er gratis reklame som kan være svært nyttig for startupen deres. Del ut produkter med logoen deres, fortell om startupen, og inviter gjerne en ekspert som dere kan intervjue på en provisorisk scene. Å arrangere et slikt arrangement trenger ikke være dyrt, men det kan likevel være veldig effektivt.