Finn beste mobilabonnement til bedriften

Bedriftsabonnement til mobil

Ansatte er en viktig del av hver bedrift. Jo mer effektiv en bedrift ønsker å være, jo viktigere er det at den ansatte kan raskt og effektivt kommunisere med sine ledere. I den sammenheng blir mobiltelefonen en av de viktigste redskapene ansatte har. Det blir også imperativt at dine at bedrifter gir sine ansatte mobiltelefoner og abonnement. Sånn sett ligger ansvaret på hver bedrift om å utruste sine ansatte på best mulig måte.

I valg av rett bedriftsabonnement til mobil kan du og din bedrift spare mye penger. Når du velger mobilabonnement er det viktig at du velger det beste for din bedrift. De beste valgene faller ofte ned på hva abonnementet inkluderer. Vi ser her på flere aspekter av mobilabonnementet for å være sikker på at du er fult informert om hva du kan inkludere, og må passe på at er inkludert.

Dekning

Dekning spiller en rolle i Norge. Om du har et abonnement som ikke har god dekning akkurat der hvor du bor så er det ikke my vits med det abonnementet. Det samme gjelder for dine ansatte. Har de ansatte et mobilabonnement som ikke dekker de områdene, eller noen av de områdene hvor de jobber, blir det vanskelig å få tak i dem når du trenger det. Det er 3 nett i Norge. Selskapene Telenor, Telia og ICE sørger for at folk i Norge får dekning når de er i Norge. Hvilke av disse tre selskapene som er best for deg avhenger av hva du trenger og når du trenger det. ICE er det yngste selskapet og tilbyder av dekning. De har ikke så god dekning i områder hvor det er vanskeligere å komme til. Telenor er det selskapet som har best dekning per i dag. Telia kommer på en god nummer to. Du kan også trekke frem dekningskart på alle leverandørene om du ser på et mobilabonnement i et område du er usikker på har godt dekning.

Fellesfaktura

Alle bedrifter liker å spare tid. Når bedriften sparer tid så sparer den også penger da all tid som går med på arbeidsoppgaver må utføres av noen. Pass derfor på at du som ansatt ikke kaster bort tiden din, men også bruker den til å optimalisere dine oppgaver. Er du ansvarlig for regninger eller telefoni er det viktig at du får alle de ansattes mobilregninger på en faktura. Når alt er på en faktura så sparer du som betaler mye tid. Har du et par hundre ansatte så kan du ikke bruke tid på flere hundre fakturaer hver måned.

Fri tale og SMS

Hvert mobilabonnement som du betaler for, skal ha fri tale og SMS. Får du tilbud om abonnement hvor du som bedrift må betale for ringeminuttene eller at du får et visst antall minutter gratis, og deretter må betale for minuttene så kan du bare glemme det. Ikke bruk tid på å vurdere noe som ikke gir deg og dine ansatte muligheten til å ringe så mye du bare vil.

Gratis bruk i EU

Mobilbruk er viktig for å kunne gjøre jobben du som ansatt er satt til å gjøre. Det spiller liten rolle om du kun kan gjøre jobben din i Norge om du også tar turer rundt omkring i EU. Vi er nære Sverige og Danmark, hvor det er naturlig for mange å drive forretninger. EU har godkjent lovgivning som tvinger mobiloperatører å ta samme pris for tjenester mellom land, på denne måten koster det ikke norske operatører mer om du ringer i eller utenfor Norge. Vi kan derfor ringe gratis i EU fordi selskapene som tilbyr abonnement kan enkelt beregne kostnaden også i utlandet.

Gratis Bank-ID

Bank-ID er en viktigere del av næringslivet nå enn før. Denne teknologien, som gir oss rett og mulighet til å signere på nett, unngår mye unødvendig papirer. Pass på at du har tilgang til Bank-ID slik at du også kan komme deg lett inn i databaser du bruker på jobb. Altinn.no er en plattform hvor de fleste handlinger mellom myndigheter og din bedrift skjer. Denne plattformen krever også Bank-ID for at du skal få tilgang og får utført helt nødvendige oppgaver.

 

Ring med sosiale medier

Vi ringer ofte mer på jobb enn vi gjør privat. Når man ringer på jobb så er det ofte for å komme i kontakt med ansatte i andre bedrifter og for å skape en verdi igjennom samarbeid. Samarbeid skjer ofte med personer i andre land. Ringer du personer i andre land kan det være praksis for dem å snakke med deg på andre plattformer enn kun telefon. Vi har derfor forskjellige typer sosiale medier som tar tak i dette.

 

Wifi-tale

Det er ikke alltid like lett å ringe med dårlig signal. Jobber du i bygninger med tykke vegger eller kanskje en kjeller er det fort gjort at du ikke har et signal som gir deg muligheten til å ringe. Støtter din telefon og ditt abonnement Wifi-tale så får du muligheten til å koble telefonen din på et nettverk og igjennom nettverket kan du enkelt ringe andre. Du trenger med andre ord ikke en mobildekning for å ringe.